اطلاعیه ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۰

اطلاعیه مربوط به زمانبندی و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد سال تحصيلی 1401-1400 دانشگاه صنعتی سیرجان

 

ضمن عرض تبریک و خیر مقدم خدمت دانشجویان ورودی­ جدید دانشگاه صنعتی سیرجان به اطلاع می­ رساند مراحل ثبت نام در این دانشگاه در دو مرحله (مرحله اول ثبت نام الکترونیکی شامل 3 گام و مرحله دوم، ثبت نام حضوری یا پستی جهت تحویل مدارک) به صورت ذیل می ­باشد.

 

مرحله اول – ثبت نام اینترنتی شامل 3 گام ذیل:

گام اول: مطالعه دقیق این اطلاعیه و سایر اطلاعیه­ های ثبت­ نام در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان مربوط به ثبت نام پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی سیرجان در سال 1400

گام دوم: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن ها جهت استفاده در گام بعدی

حجم هر فایل باید کمتر از 500 کیلو بایت و با فرمت JPG باشد.

 

 

* مدارک لازم: (قبل از تحویل مدارک به دانشگاه کپی برابر با اصل از آن ها تهیه کنید)

 

– اصل مدرک کارشناسي (ليسانس) مورد تائيد وزارت علوم يا وزارت بهداشت و يا شوراي انقلاب فرهنگي كه در آن معدل دوره كارشناسي (ليسانس) قيد شده و يک برگ کپي آن. (جهت دارندگان مدرک معادل کارشناسي تائيديه وزارت علوم ضروري است) (در سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری گردد)

 

– کپی مدرک کاردانی (فوق دیپلم) مورد تائيد وزارت علوم يا وزارت بهداشت و يا شوراي انقلاب فرهنگي كه در آن معدل دوره کاردانی (فوق دیپلم) قيد آن شده باشد. (جهت دارندگان مدرک کارشناسي ناپیوسته) (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد)

 

 فرم (فرم معدل) جهت دانشجويان سال آخر (مندرج در سايت سازمان سنجش آموزش کشور) (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد)

 

دو سری کپی کارت ملي و تمام صفحات شناسنامه (در سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری گردد)

 

– عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاري با رعایت شئونات اسلامی (6 قطعه عکس – نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد)

 

مدرک نظام وظيفه عمومی جهت برادران و کپی آن (در سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری گردد)

 

 حکم مرخصي سالانه يا موافقت کتبي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع براي کارمندان دولت (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد)

 

– فرم مخصوص فارغ التحصيلان رتبه اول دوره کارشناسي (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد)

 

– فرم مخصوص ميانگين تعداد واحدهاي گذرانده شده دانشجويان سال آخر دوره هاي كارشناسي متقاضي شركت در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1398 (مندرج در دفترچه ثبت نام كارشناسي ارشد 98 استخراج از سايت سازمان سنجش آموزش كشور) (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد)

 

– کد رهگیری رسید تاییدیه تحصیلی

(دانشجو باید در فرایند ثبت نام به صورت آنلاین درخواست خود را در آدرس https://estelam.msrt.ir تکمیل و کد پیگیری دریافت شده را در سامانه پویا در محل مربوطه، ثبت نماید و رسید آن را همراه سایر مدارک در هنگام تحویل مدارک(حضوری یا پستی) به دانشگاه تحویل نماید.

 

 

 

گام سوم: انجام ثبت نام الکترونیکی

با مراجعه به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود به آدرس ذیل، از ساعت  10 صبح روز دوشنبه مورخ 1400/08/03 لغایت چهارشنبه مورخ  1400/08/05  نسبت به انجام ثبت­ نام الکترونیکی و دریافت پرینت رسید ثبت نام اقدام نمایند.

 

ورود به سامانه دانشجویان جدید الورود

 

ثبت نام اینترنتی شامل مراحل زیر است:

  1. ورود به سامانه دانشجویان جدیدالورود
  2. مشاهده لینک ثبت نام پذیرفته شدگان در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان و کليک برروي لینک ثبت نام
  3. درج شماره داوطلبی به عنوان نام کاربری و شماره ملی به عنوان کلمه عبور جهت ورود به سامانه
  4. دریافت شناسه کاربری (شماره دانشجویی) و رمز عبور جهت ورود به سامانه جامع آموزشی و تایید آن
  5. تکمیل اطلاعات شخصی واقع در منوی پرونده به صورت صحیح و تکمیل تک تک فرم های ثبت نام و تایید آن ها
  6. ارسال مدارک اسکن شده از طریق گزینه ارسال مدارک

 

 

قابل توجه دانشجویان پسر ورودی 1400 جهت اخذ معافیت تحصیلی از مراکز پلیس +10

احتراما به اطلاع دانشجویان پسر مشمول می رساند برای دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه، نیازی به مراجعه حضوری نبوده و به یکی از دو روش زیر می توانید اقدام نمایید:

الف – از طریق درگاه اینترنتی معافیت تحصیلی

https://services.epolice.ir/prtl/login

می توان برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمود.

جهت دریافت فایل راهنمای آموزش ثبت درخواست معافیت تحصیلی اینترنتی کلیک نمایید.

ب- معرفی نامه معافیت تحصیلی خود را از سامانه پویا به نشانی

https://pooya.sirjantech.ac.ir

پرینت گرفته (از منوی آموزشی و گزینه درخواست های آموزشی روی درخواست جدید کیلک کرده و گزینه درخواست صدور فرم معافیت تحصیلی را انتخاب نموده و منتظر تایید کارشناس دانشگاه بمانید. پس از تایید کارشناس دانشگاه، فرم معرفی نامه را پرینت نمایید) و همراه با مدارک تحصیلی به یکی از دفاتر پلیس +١٠ مراجعه نموده و پس از اخذ معافیت تحصیلی از دفاتر مذکور نسبت به بارگذاری آن در سامانه پویا اقدام نمایند.

 

جهت ارسال معافیت تحصیلی اخذ شده از پلیس +۱۰ در سامانه پویا از منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی استفاده کنید

 

بدیهی است در صورت عدم اخذ معافیت تحصیلی توسط دانشجو کلیه عواقب و مسئولیت های بعدی از جمله ثبت غیبت سربازی در سامانه ناجا بر عهده دانشجو می­ باشد و دانشگاه صنعتی سیرجان در این رابطه هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

 

دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه می باشند لازم است تا تصویر آن را در سامانه پویا از طریق منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی ارسال کنند.

 

 

  1. تایید نهایی و دریافت کد پیگیری

تذکر:

كليه مكاتبات با استفاده از اطلاعات شخصی دانشجو، موجود در سامانه جامع آموزشي انجام مي پذيرد. لذا عدم تکميل فرم ها، يا درج اطلاعات غلط و يا به صورت ناقص موجب عدم ثبت نام نهايي و مشكلات آتي می گردد و عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.

توجه:

در زمان ثبت نام الکترونیک می بایست مبلغ 500000 ریال  (پنجاه هزار تومان) به صورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط در پرتال(منوي مالی، پرداخت الکترونیک، هزینه کارت دانشجویی) به وسیله کارت هاي عضو شتاب به منظور صدور کارت دانشجویی چند منظوره پرداخت شود. (از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده گردد).

 

 

پرداخت شهریه علی الحساب براي دانشجویان دوره نوبت دوم:

براي پرداخت شهریه دانشجویان نوبت دوم، بایستی در زمان ثبت نام الکترونیکی از طریق منوي مالی، زیرمنوي پرداخت الکترونیکی، با انتخاب گزینه شهریه، مبلغ 10000000 ریال (یک میلیون تومان) قابل پرداخت با تمامی کارت هاي عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند(از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده گردد).

یادآور می­ شود مبلغ مذکور برای دانشجویان نوبت دوم بخشی از شهریه نیمسال اول 1401-1400 می­ باشد و باقی مانده شهریه بایستی تا قبل از امتحانات پایانی نیمسال پرداخت گردد.

 

 

شروع کلاس­های ورودی جدید 1400:

انتخاب واحد دانشجویان به صورت گروهی و توسط اداره آموزش دانشکده، بدون نیاز به حضور دانشجو انجام خواهد شد و کلاس هاي درسی از مورخ 1400/08/08 بر اساس برنامه کلاسی مندرج در پرتال دانشجویی(برنامه کلاسی در تاریخ 1400/08/07 قابل مشاهده خواهد بود) تشکیل خواهد شد. انتخاب واحد فقط در نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 به صورت گروهی توسط آموزش دانشگاه انجام خواهد شد و در نیمسال­های بعدی به عهده دانشجو خواهد بود.

تذکر مهم: انتخاب واحد فقط برای دانشجویانی انجام می گیرد که ثبت نام آنلاین و ارسال مدارک فیزیکی آن ها بطور کامل و بدون نقص در مهلت مقرر انجام گرفته باشد و دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال ثبت نام ناقص، مدارک ناقص و یا ارسال مدارک فیزیکی در خارج از مهلت تعیین شده ندارد.

 

کلاس هاي درسی از مورخ 1400/08/08 به صورت مجازی از طریق سامانه آموزش مجازی برگزار می گردد.

(راهنمای شرکت در کلاس های مجازی)

 

 

نکات مهم:

  • کارت دانشجویی هر زمان که امکان برگزاری حضوری کلاس ها در دانشگاه فراهم گردید، از طریق مراجعه به حراست دانشگاه قابل دریافت می باشد.
  • دانشجویان موظفند با تکمیل فرم های مربوط به پایش سلامت روان از طریق لینک ذیل، کد پیگیری مربوطه را در هنگام ثبت نام آنلاین در محل مربوطه وارد نمایند.

https://portal.saorg.ir/mentalhealth

 

 

مرحله دوم – ثبت­ نام حضوري یا پستی جهت  تحویل مدارک

ثبت­ نام حضوري از روز دوشنبه 1400/08/08 لغایت دوشنبه 1400/08/13 از ساعت 8 صبح الی 14 و مطابق برنامه اعلامی به شرح ذیل انجام خواهد شد.

 

جدول زمان بندی جهت تحویل مدارک به صورت حضوری در کلیه رشته ها در مقطه کارشناسی ارشد

روز مراجعه تاریخ مراجعه حروف الفبا (بر اساس حرف ابتدای نام خانوادگی)
شنبه 08/08/1400 الف- ب-پ
یکشنبه 09/08/1400 ت  ث -ج-چ ح-خ
دوشنبه 10/08/1400 د-ذ ر-ز-ژ-س- ش
سه شنبه 11/08/1400 ص-ض-ط-ظ-ع- غ- ف-ق
چهارشنبه 12/08/1400 ک-گ- ل- م-ن-و-ه-ی

 

دانشجویانی که به هر دلیل امکان مراجعه حضوری جهت تحویل مدارک به دانشگاه را ندارند، می ­توانند حداکثر تا تاریخ 1400/08/06 جهت ارسال کلیه مدارک خواسته شده از طریق پست پیشتاز یا ویژه به آدرس ذیل اقدام نمایند. درج نام، نام خانوادگی، رشته تحصیلی پذیرفته شده و شماره دانشجویی بر روی پاکت ارسالی، الزامی می باشد.

سیرجان – کیلومتر ۱ جاده بافت – دانشگاه صنعتی سیرجان – اداره آموزش کل – کد پستی: ۷۸۱۳۷۳۳۳۸۵  

 

 

تذکر 1:

ثبت نام الکترونیکی و همچنین تحویل مدارک (حضوری یا پستی)  براي تمامی پذیرفته شدگان ضروری بوده و عدم ثبت نام الکترونیکی یا تحویل مدارک (حضوری یا پستی) در تاریخ های اعلام شده به منزله انصراف از تحصیل خواهد بود.

 

تذکر 2:

پذیرفته شدگان درحال انجام خدمت مقدس سربازی، لازم است پس از اعلام قبولی دراسرع وقت به مدیریت آموزشی دانشگاه صنعتی سیرجان جهت دریافت نامه درخواست ترخیص از خدمت خود مراجعه و هنگام ثبت نام حضوري، نامه ترخیص از خدمت صادره از معاونت وظیفه عمومی محل اعزام خود را همراه با سایر مدارک ثبت نامی تحویل دانشکده نمایند، این پذیرفته شدگان هنگام ثبت نام الکترونیکی باید مدرکی مبنی بر انجام خدمت وظیفه را درقسمت وضعیت نظام وظیفه، قسمت ترخیص از خدمت ارسال نمایند.