ضمن عرض تبریک و خیر مقدم خدمت دانشجویان ورودی جدید دانشگاه صنعتی سیرجان به اطلاع می رساند مراحل ثبت نام آنلاین در این دانشگاه به صورت ذیل میباشد.
ثبتنام الکترونیکی شامل 3 گام ذیل:
گام اول: مطالعه دقیق این اطلاعیه و سایر اطلاعیههای ثبتنام در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان مربوط به ثبتنام پذیرفته شدگان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی سیرجان در سال 1399
گام دوم: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن جهت استفاده در گام بعدی
حجم هر فایل باید کمتر از 500 کیلو بایت و با فرمت JPG باشد.
مدارک مورد نیاز:
1- عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری با رعایت شئونات اسلامی (6 قطعه عکس – نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد)
2-کپی از تمام صفحات شناسنامه (دو سری- سه صفحه اول در سامانه ثبت نام الکترونیکی بارگذاری می گردد)
3- کپی کارت ملی پشت و رو (دو سری – نیاز به بارگذاری تصویر پشت کارت ملی در سامانه نیست)
4- مدارک تحصیلی:
1-4) فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید دارای دیپلم دوره دوم متوسطه (3-3-6) شامل مدارک زیر:
الف- اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی) (گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان محل اخذ مدرک رسیده باشد.)
ب- فرم 602 ( گزارش کلی سوابق تحصیلی پایههای دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر (همراه با دو سری کپی)
پ – اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایههای دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش(همراه با دو سری کپی)
2-4) فارغ التحصیلان سالی واحدی یا ترمی واحدی با مدرک پیشدانشگاهی شامل مدارک زیر:
الف- اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (همراه با دو سری کپی) (گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تایید اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.)
ب- اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی) (گواهی موقت پیش دانشگاهی آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تایید اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.)
پ- اصل مدرک و یا گواهی سال ماقبل دیپلم (همراه با دو سری کپی)
ت- اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه (همراه با دو سری کپی)
ث- اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی (همراه با دو سری کپی)
3-4) فارغ التحصیلان دارای دیپلم شامل مدارک زیر:
الف- اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دوره چهارساله دبیرستان (همراه با دو سری کپی)
ب- گواهی تحصیلی سال ماقبل و دوسال ماقبل دیپلم (همراه با دو سری کپی)
پ – اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی دیپلم (همراه با دو سری کپی)
4-4) مدرک کاردانی (در صورت فارغالتحصیلی در مقطع کاردانی)
* با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش دانشگاهی در دهه سوم شهریورماه، در صورتیکه پذیرفته شدگان در زمان ثبت نام موفق به ارائه گواهی پیش دانشگاهی نگردند، لازم است بجای گواهی پیش دانشگاهی، تعهد امضا شده خود مبنی بر ارائه گواهی پیش دانشگاهی تا تاریخ 30/7/1399 را در سامانه آپلود نمایند. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ 30/7/1399 قبولی آنان لغو می گردد.
گام سوم: انجام ثبت نام الکترونیکی
با مراجعه به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود به آدرس ذیل، از ساعت 10صبح روز چهارشنبه مورخ 14/08/1399 لغایت دوشنبه مورخ 19/08/1399 نسبت به انجام ثبت نام الکترونیکی اقدام نمایند.
(لینک ورود به سامانه دانشجویان ورودی جدید در تاریخ و ساعت مذکور فعال خواهد شد.)
ثبت نام اینترنتی شامل مراحل زیر است:
- ورود به سامانه دانشجویان جدیدالورود
- مشاهده لینک ثبت نام پذیرفته شدگان در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان و کلیک برروی لینک ثبت نام
- درج شماره داوطلبی به عنوان نام کاربری وشماره ملی بعنوان کلمه عبور جهت ورود به سامانه
- دریافت شناسه کاربری(شماره دانشجویی) و رمز عبورجهت ورود به سامانه جامع آموزشی و تایید آن
- تکمیل اطلاعات شخصی واقع در منوی پرونده به صورت صحیح و تکمیل تک تک فرم های ثبت نام و تایید آنها.
- ارسال مدارک اسکن شده از طریق گزینه ارسال مدارک (تاکید می گردد که عینا مدارک درخواستی ارسال گردد و از ارسال مدارک نامرتبط یا تکراری جدا خودداری فرمایید)
- تایید نهایی و دریافت کد پیگیری
تذکر1: دانشجو موظف است قبل از انجام مراحل ثبت نام آنلاین به سامانه سجاد به آدرس https://portal.saorg.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم سنجش سلامت جسم و روان اقدام نموده و کد پیگیری دریافتی از سامانه سجاد را در هنگام ثبت نام آنلاین در قسمت مربوطه در سامانه ثبت نام آنلاین دانشگاه وارد نماید. بدیهی است که اعلام این کد پیگیری بمنزله تعهد دانشجو بر تکمیل اطلاعات درخواستی سامانه سجاد می باشد.
تذکر2: دانشجو موظف است قبل از انجام مراحل ثبت نام آنلاین به سامانه استعلام تاییدیه تحصیلی آموزش و پروروش به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه و نسبت به درخواست تاییدیه تحصیلی اقدام نموده و کد پیگیری دریافتی از سامانه را در هنگام ثبت نام آنلاین در قسمت مربوطه در سامانه ثبت نام آنلاین دانشگاه وارد نماید. بدیهی است که اعلام این کد پیگیری بمنزله تعهد دانشجو بر تکمیل فرم درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه آموزش و پرورش می باشد.
تذکر3: کلیه مکاتبات با استفاده از اطلاعات شخصی دانشجو، موجود در سامانه جامع آموزشی انجام می پذیرد. لذا عدم تکمیل فرم ها، یا درج اطلاعات غلط و یا به صورت ناقص موجب عدم ثبت نام نهایی و مشکلات آتی می گردد و عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.
توجه:
- در زمان ثبت نام الکترونیک می بایست مبلغ 250000 ریال (بیست و پنج هزار تومان) به صورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط در پرتال(منوی مالی، پرداخت الکترونیک، هزینه کارت دانشجویی) به وسیله کارت های عضو شتاب به منظور صدور کارت دانشجویی پرداخت شود.
- پرداخت حتما از طریق مرورگر موزیلا فایرفاکس انجام گیرد.
شروع کلاسهای ورودی جدید 1399: متعاقبا اعلام می گردد.
انتخاب واحد دانشجویان به صورت گروهی و توسط اداره آموزش دانشکده، بدون نیاز به حضور دانشجو انجام خواهد شد و کلاس های درسی از تاریخی که متعاقبا اعلام می گردد بر اساس برنامه کلاسی مندرج در پرتال دانشجویی بصورت مجازی و غیر حضوری تشکیل خواهد شد. انتخاب واحد فقط در نیمسال اول سال تحصیلی 1399-1400 به صورت گروهی توسط آموزش دانشگاه انجام خواهد شد و در نیمسالهای بعدی به عهده دانشجو خواهد بود.
نکات مهم:
- کارت دانشجویی در هنگام مراجعه حضوری به دانشگاه جهت ثبت نام حضوری، با مراجعه به حراست دانشگاه به دانشجو تحویل داده میشود.
- دانشجویانی که به هر دلیل قادر به اخذ مدرک دیپلم یا پیشدانشگاهی نشدهاند، ثبتنام الکترونیکی انجام ندهند و با آموزش دانشگاه تماس حاصل نمایند تا راهنمایی لازم به آنها صورت پذیرد.
تاریخ ثبت نام حضوری و تحویل مدارک متعاقبا اعلام می گردد
تذکر4: ثبت نام الکترونیکی و همچنین حضوری برای تمامی پذیرفته شدگان ضروری بوده و عدم ثبت نام الکترونیکی یا حضوری در تاریخ های اعلام شده به منزله انصراف از تحصیل خواهد بود.
تذکر5: پذیرفته شدگان درحال انجام خدمت مقدس سربازی، لازم است پس از اعلام قبولی دراسرع وقت به مدیریت آموزشی دانشگاه صنعتی سیرجان جهت دریافت نامه درخواست ترخیص ازخدمت خود مراجعه وهنگام ثبت نام حضوری، نامه ترخیص از خدمت صادره از معاونت وظیفه عمومی محل اعزام خود را همراه با سایر مدارک ثبت نامی تحویل دانشکده نمایند، این پذیرفته شدگان هنگام ثبت نام الکترونیکی باید مدرکی مبنی بر انجام خدمت وظیفه را درقسمت وضعیت نظام وظیفه، قسمت ترخیص از خدمت ارسال نمایند.
تذکر6: دانشجویان گرامی، هنگام ثبت نام حضوری، جهت مراجعه به تمامی قسمتهای مربوطه همراه داشتن شماره دانشجویی (دریافت شده از سامانه ثبت نام آنلاین) الزامی می باشد.