ضمن عرض تبریک و خیرمقدم خدمت دانشجویان ورودی جدید دانشگاه صنعتی سیرجان به اطلاع میرساند مراحل ثبتنام در این دانشگاه در دو مرحله (مرحله اول ثبتنام الکترونیکی شامل 3 گام و مرحله دوم، ثبتنام حضوری جهت تحویل مدارک) و بهصورت ذیل میباشد.
مرحله اول: ثبتنام الکترونیکی شامل 3 گام ذیل:
گام اول: مطالعه دقیق این اطلاعیه و سایر اطلاعیههای ثبتنام در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان مربوط به ثبتنام پذیرفتهشدگان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی سیرجان در سال 1403
گام دوم: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن جهت استفاده در گام بعدی ( توصیه میشود یک نسخه کپی برابر اصل از مدارک را نزد خودتان نگهداری کنید. بعد از تحویل مدارک به دانشگاه امکان تهیه کپی از مدارک نیست.)
توجه: حجم هر فایل باید کمتر از 500 کیلوبایت و با فرمت JPG باشد.
مدارک موردنیاز:
1. عکس 4*3 تمامرخ تهیهشده در سال جاری با رعایت شئونات اسلامی (6 قطعه عکس – نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبتنام الکترونیک ندارد)
2. کپی از تمام صفحات شناسنامه (دو سری – سه صفحه اول در سامانه ثبتنام الکترونیکی بایستی بارگذاری گردد)
3. کپی کارت ملی پشتورو (دو سری – نیاز به بارگذاری تصویر پشت کارت ملی در سامانه نیست)
4. مدارک تحصیلی:
4.1. فارغالتحصیلان نظام آموزشی جدید دارای دیپلم دوره دوم متوسطه (3–3–6) شامل مدارک زیر:
الف) اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی)
گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تائید اداره آموزشوپرورش شهرستان محل اخذ مدرک رسیده باشد.
ب) فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایههای دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر (همراه با دو سری کپی)
پ) اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایههای دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزشوپرورش(همراه با دو سری کپی)
4.2. فارغالتحصیلان سالی واحدی یا ترمی واحدی با مدرک پیش دانشگاهی شامل مدارک زیر:
الف) اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیشدانشگاهی (همراه با دو سری کپی)
گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تائید اداره آموزشوپرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.
ب) اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی)
گواهی موقت پیشدانشگاهی آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تائید اداره آموزشوپرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.
پ) اصل مدرک و یا گواهی سال ماقبل دیپلم (همراه با دو سری کپی)
ت) اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه (همراه با دو سری کپی)
ث) اصل کارنامه تحصیلی دوره پیشدانشگاهی (همراه با دو سری کپی)
4.3. فارغالتحصیلان دارای دیپلم شامل مدارک زیر:
الف) اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دوره چهارساله دبیرستان (همراه با دو سری کپی)
ب) گواهی تحصیلی سال ماقبل و دو سال ماقبل دیپلم (همراه با دو سری کپی)
پ) اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی دیپلم (همراه با دو سری کپی)
4.4. مدرک کاردانی (در صورت فارغالتحصیلی در مقطع کاردانی)
5. کد رهگیری رسید تأییدیه تحصیلی
پذیرفتهشدگان با مراجعه به سامانه https://emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی، نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرک “تأییدیه تحصیلی” و “سوابق تحصیلی” سه سال آخر تحصیل دوره متوسطه به دانشگاه صنعتی سیرجان اقدام نمایند که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری جداگانه برای هر مدرک در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و با ارائه این کدها به دانشگاه در زمان ثبت نام حضوری، مدارک درخواست شده از سامانه https://kemt.medu.ir توسط دانشگاه قابل دریافت است.
6. تکمیل فرمهای زیر:
فرم خلاصه پرونده و مشخصات دانشجو (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری)
گام سوم: انجام ثبتنام الکترونیکی
با مراجعه به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود به آدرس ذیل، از امروز دوشنبه مورخ 1403/07/23 لغایت جمعه مورخ1403/07/27 نسبت به انجام ثبتنام الکترونیکی و دریافت پرینت رسید ثبتنام اقدام نمایند:
ورود به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود
ثبتنام اینترنتی شامل مراحل زیر است:
1. ورود به سامانه دانشجویان جدیدالورود
2. مشاهده لینک ثبتنام پذیرفتهشدگان در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان و کلیک بر روی لینک ثبتنام
3. درج شماره داوطلبی بهعنوان نام کاربری و شماره ملی بهعنوان کلمه عبور جهت ورود به سامانه
4. دریافت شناسه کاربری (شماره دانشجویی) و رمز عبور جهت ورود به سامانه جامع آموزشی پویا و تائید آن
5. تکمیل اطلاعات شخصی واقع در منوی پرونده بهصورت صحیح و تکمیل تکتک فرمهای ثبتنام و تائید آنها
6. ارسال مدارک اسکن شده از طریق گزینه ارسال مدارک
قابلتوجه دانشجویان پسر ورودی 1403 جهت اخذ معافیت تحصیلی
دانشجویان پسر مشمول برای دریافت معافیت تحصیلی نظاموظیفه، باید از طریق درگاه اینترنتی زیر اقدام به اخذ معافیت تحصیلی نمایند. (سامانه سخا)
تذکر1:
دانشجویان پس از ثبتنام در سامانه سخا و تکمیل مراحل صدور معافیت تحصیلی درخواست به دانشگاه ارسال میگردد که به واحد نظاموظیفه دانشگاه (آقای صادقی) مراجعه و پس از تائید واحد نظاموظیفه رسید ثبت درخواست خود را در سامانه جامع آموزشی پویا بارگذاری نمایند. ( از طریق منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی )
همچنین دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشند لازم است پس از تائید واحد نظاموظیفه دانشگاه تصویر آن را در سامانه جامع آموزشی پویا بارگذاری کنند. ( از طریق منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی )
تذکر 2: پذیرفتهشدگان در حال انجام خدمت مقدس سربازی، لازم است با مراجعه به واحد نظاموظیفه و پس از گرفتن گواهی قبولی از دانشگاه(اشتغال به تحصیل) به محل خدمت خود مراجعه و نسبت به ثبت درخواست ترخیص و ثبت معافیت تحصیلی اقدام نمایند.
7. تائید نهایی و دریافت کد پیگیری
تذکر: کلیه مکاتبات با استفاده از اطلاعات شخصی دانشجو، موجود در سامانه جامع آموزشی انجام میپذیرد. لذا عدم تکمیل فرمها، ارسال نادرست مدارک درخواستی، درج اطلاعات غلط و یا بهصورت ناقص موجب عدم ثبتنام نهایی و مشکلات آتی میگردد و عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.
توجه:
در زمان ثبتنام الکترونیک میبایست مبلغ 500000 ریال (پنجاههزار تومان) بهصورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط در پرتال (منوی مالی، پرداخت الکترونیکی، هزینه کارت دانشجویی) بهوسیله کارتهای عضو شتاب بهمنظور صدور کارت دانشجویی چندمنظوره پرداخت شود.
پرداخت شهریه علیالحساب برای دانشجویان دوره نوبت دوم:
برای پرداخت شهریه دانشجویان نوبت دوم، بایستی در زمان ثبتنام الکترونیکی از طریق منوی مالی، زیرمنوی پرداخت الکترونیکی، با انتخاب گزینه شهریه، مبلغ 15000000 ریال (یکمیلیون پانصد هزار تومان) قابل پرداخت با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند.
یادآور میشود مبلغ مذکور برای دانشجویان نوبت دوم بخشی از شهریه نیمسال اول 1404-1403 میباشد و باقیمانده شهریه بایستی تا قبل از امتحانات پایانی نیمسال پرداخت گردد.
شروع کلاسهای ورودی جدید 1403:
انتخاب واحد دانشجویان بهصورت گروهی و توسط دانشکده، بدون نیاز به حضور دانشجو انجام خواهد شد و کلاسهای درسی از سهشنبه مورخ 1403/08/01 بر اساس برنامه کلاسی مندرج در سامانه جامع آموزشی پویا تشکیل خواهد شد. برنامه کلاسی در تاریخ 1403/07/30 در سامانه پویا (از طریق منوی آموزشی و بعد برنامه کلاسی) در دسترس خواهد بود. انتخاب واحد فقط در نیمسال اول سال تحصیلی توسط دانشکده مربوطه انجام خواهد شد و در نیمسالهای بعدی به عهده دانشجو خواهد بود.
تذکر مهم:
انتخاب واحد فقط برای دانشجویانی انجام میگیرد که ثبتنام آنلاین آنها بهطور کامل و بدون نقص در مهلت مقرر انجامگرفته باشد و دانشگاه هیچ مسؤولیتی در قبال ثبتنام ناقص ندارد. ثبتنام الکترونیکی و همچنین تحویل مدارک برای تمامی پذیرفتهشدگان ضروری بوده و عدم ثبتنام الکترونیکی یا تحویل مدارک در تاریخهای اعلامشده بهمنزله انصراف از تحصیل خواهد بود.
نکات مهم:
- آن دسته از دانشجویان غیربومی متقاضی استفاده از خوابگاههای دانشجویی دانشگاه صنعتی سیرجان، بایستی پس از دریافت شماره دانشجویی و ورود به پرتال شخصی خود از منوی امور دانشجویی-امور خوابگاهها، درخواست خود را ثبت نمایند و سپس طبق اطلاعیه امور دانشجویی دانشگاه (بارگذاری شده در صفحه اصلی سایت دانشگاه) ویژه دانشجویان جدیدالورود، مدارک موردنیاز را تهیه و در بازه زمانی تعریفشده بابت مراجعه حضوری به اداره امور خوابگاههای دانشگاه تحویل دهند.
- دانشجویان موظفاند با تکمیل برگههای مربوط به پایش سلامت جسم و روان از طریق لینکهای زیر تکمیل کنند و کدهای پیگیری مربوطه را در هنگام ثبتنام آنلاین در محل مربوطه وارد نماید.
لینک پایش سلامت جسم
لینک پایش سلامت روان
مرحله دوم: ثبتنام حضوری جهت تحویل مدارک
ثبتنام حضوری از روز شنبه 1403/07/28 لغایت دوشنبه 1403/07/30 از ساعت 9 صبح الی 14 و مطابق برنامه اعلامی به شرح ذیل انجام خواهد شد. دانشجویان برای تحویل مدارک در زمان مشخصشده به دانشگاه مراجعه کنند. محل ثبتنام حضوری در سالن امتحانات دانشگاه خواهد بود.
روز مراجعه | تاریخ مراجعه | حروف الفبا (بر اساس حرف ابتدای نام خانوادگی) |
شنبه | 1403/07/28 | الف – ب – پ- ت – ث – ج – چ – ح – خ- د |
یکشنبه | 1403/07/29 | ذ – ر – ز – ژ – س – ش- ص – ض – ط- ظ |
دوشنبه | 1403/07/30 | ع – غ – ف – ق- ک – گ – ل – م – ن – و – ه – ی |
آدرس: سیرجان – کیلومتر ۱ جاده بافت- دانشگاه صنعتی سیرجان – اداره آموزش کل- کد پستی: ۷۸۱۳۷۳۳۳۸۵
سامانه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود
🔸برای کسب اطلاعات بیشتر از اخبار، رویدادها و اطلاعیه ها، دانشگاه را در صفحه مجازی ایتا دنبال کنید.
✅ روابط عمومی دانشگاه صنعتی سیرجان
┄┅═☫ همیشه باخبر، با دانشگاه ☫═┅┄
@sirjantech_official