ضمن عرض تبریک و خیر مقدم خدمت دانشجویان ورودی جدید دانشگاه صنعتی سیرجان به اطلاع میرساند مراحل ثبتنام در این دانشگاه در دو مرحله (مرحله اول ثبت نام الکترونیکی شامل 3 گام و مرحله دوم، ثبتنام حضوری جهت تحویل مدارک) و به صورت ذیل میباشد.
مرحله اول: ثبتنام الکترونیکی شامل 3 گام ذیل:
گام اول: مطالعه دقیق این اطلاعیه و سایر اطلاعیه های ثبتنام در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان مربوط به ثبتنام پذیرفتهشدگان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی سیرجان در سال 1404
گام دوم: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن جهت استفاده در گام بعدی (توصیه میشود یک نسخه کپی برابر اصل از مدارک را نزد خودتان نگهداری کنید. بعد از تحویل مدارک به دانشگاه امکان تهیه کپی از مدارک نیست.)
توجه: حجم هر فایل باید کمتر از 500 کیلو بایت و با فرمت JPG باشد.
مدارک مورد نیاز:
1. عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری با رعایت شئونات اسلامی (6 قطعه عکس – نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبتنام الکترونیک ندارد)
2. اصل وکپی از تمام صفحات شناسنامه (دو سری – سه صفحه اول در سامانه ثبتنام الکترونیکی بایستی بارگذاری گردد)
3. اصل و کپی کارت ملی پشت و رو (دو سری – نیاز به بارگذاری تصویر پشت کارت ملی در سامانه ثبتنام الکترونیکی نیست)
4. مدارک تحصیلی:
4.1. فارغالتحصیلان نظام آموزشی جدید دارای دیپلم دوره دوم متوسطه (3–3–6) شامل مدارک زیر:
الف) اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی)
گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان محل اخذ مدرک رسیده باشد.
ب) فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایههای دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر (همراه با دو سری کپی)
پ) اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایههای دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش (همراه با دو سری کپی)
4.2. فارغ التحصیلان سالی واحدی یا ترمی واحدی با مدرک پیشدانشگاهی شامل مدارک زیر:
الف) اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیشدانشگاهی (همراه با دو سری کپی)
گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تایید اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.
ب) اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی)
گواهی موقت پیش دانشگاهی آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تایید اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.
پ) اصل ریزنمرات سال ماقبل دیپلم متوسطه (همراه با دو سری کپی)
ت) اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه (همراه با دو سری کپی)
ث) اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی (همراه با دو سری کپی)
4.3. فارغالتحصیلان نظام قدیم آموزش متوسطه شامل مدارک زیر:
الف) اصل گواهینامه دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (همراه با دو سری کپی)
ب) اصل ریزنمرات سال ماقبل و دوسال ماقبل دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (همراه با دو سری کپی)
پ) اصل کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (همراه با دو سری کپی)
4.4. اصل یا گواهینامه موقت مدرک کاردانی پیوسته (در صورت فارغالتحصیلی در مقطع کاردانی)
5. کد رهگیری رسید تاییدیه تحصیلی
پذیرفتهشدگان با مراجعه به سامانه https://emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی، نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرک “تاییدیه تحصیلی” و “سوابق تحصیلی (سه سال آخر تحصیل دوره متوسطه) ” به دانشگاه صنعتی سیرجان اقدام نمایند که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری جداگانه برای هر مدرک در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و با ارائه این کدها به دانشگاه در زمان ثبتنام حضوری، مدارک درخواست شده از سامانه https://kemt.medu.ir توسط دانشگاه قابل دریافت است.
6. معافیت تحصیلی
دانشجویان پسر مشمول ورودی جدید سال تحصیلی 1405-1404 باید قبل از ثبتنام آنلاین، برای دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه، باید از طریق درگاه اینترنتی زیر اقدام به اخذ معافیت تحصیلی نمایند. (سامانه سخا)
https://sakha.epolice.ir/portal/login
- کلیه پذیرفتهشدگان مرد مشمول که وارد سن مشمولیت (18 سال تمام) شده باشند، با دریافت کد سخا از دفاتر پلیس +10 و کد ملی امکان ورود به سامانه نظام وظیفه را خواهند داشت.
- در زمان تکمیل اطلاعات در سامانه نظام وظیفه، مقطع تحصیلی دانشگاهی “کارشناسی پیوسته” و تاریخ شروع به تحصیل در دانشگاه 01/07/1404 ثبت گردد. همچنین نام رشته تحصیلی دانشگاهی و نام دانشگاه صنعتی سیرجان صحیح انتخاب شود.
- فیلم راهنمای ثبتنام در در سایت سازمان وظیفه عمومی به آدرس vazifeh.police.ir در قسمت فیلم آموزشی راهنمای ثبت معافیت تحصیلی داخل کشور قابل دسترس است.
- معافیت تحصیلی دانشآموزی پس از قبولی در دانشگاه فاقد اعتبار است.
- دانشجویان انصرافی از سایر دانشگاهها، باید جهت دریافت معافیت تحصیلی با نام دانشگاه صنعتی سیرجان اقدام نمایند.
- دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دایم میباشند، لازم است پس از تایید واحد نظام وظیفه دانشگاه تصویر آن را در سامانه جامع آموزشی پویا بارگذاری کنند. (از طریق منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی)
- پذیرفتهشدگان درحال انجام خدمت مقدس سربازی، لازم است با مراجعه به واحد نظام وظیفه و پس از گرفتن گواهی قبولی از دانشگاه (اشتغال به تحصیل) به محل خدمت خود مراجعه و نسبت به ثبت درخواست ترخیص و ثبت معافیت تحصیلی اقدام نمایند.
پس از ثبتنام در سامانه سخا و تکمیل مراحل صدور معافیت تحصیلی درخواست به دانشگاه ارسال میگردد. در این مرحله، دانشجویان باید به واحد نظام وظیفه دانشگاه (آقای صادقی) مراجعه و پس از تایید واحد نظام وظیفه رسید ثبت درخواست خود را در سامانه جامع آموزشی پویا بارگذاری نمایند. (از طریق منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی)
7. تکمیل فرمهای زیر (فرمهای تعهد):
فرم خلاصه پرونده و مشخصات دانشجو (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری)
فرم شماره1-اخذ تعهد از فارغ التحصیلان- انصرافی
فرم شماره2-اخذ تعهد از پذیرفته شدگان منطقه1-رزمندگان -ایثارگران
فرم شماره3-اخذ تعهد از پذیرفته شدگان مناطق2 و3
فرم شماره6-مغایرت عکس با چهره داوطلب
فرم شماره18-داوطلبان افغانستانی و عراقی
گام سوم: انجام ثبتنام الکترونیکی
ثبتنام الکترونیکی از روز سهشنبه مورخ 22/07/1404 لغایت شنبه مورخ 26/07/1404میباشد. ضروریست کلیه پذیرفتهشدگان با مراجعه به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود نسبت به انجام ثبتنام الکترونیکی و دریافت پرینت رسید ثبتنام اقدام نمایند.
ورود به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود
ثبتنام اینترنتی شامل مراحل زیر است:
1. ورود به سامانه دانشجویان جدیدالورود
2. درج شماره داوطلبی به عنوان نام کاربری و شماره ملی به عنوان کلمه عبور جهت ورود به سامانه
3. دریافت شناسه کاربری (شماره دانشجویی) و رمز عبور جهت ورود به سامانه جامع آموزشی پویا و تایید آن
4. تکمیل اطلاعات شخصی واقع در منوی پرونده به صورت صحیح و تکمیل تک تک فرمهای ثبتنام و تایید آنها
5. ارسال مدارک اسکنشده از طریق گزینه ارسال مدارک
6. تایید نهایی و دریافت کد پیگیری
تذکر: کلیه مکاتبات با استفاده از اطلاعات شخصی دانشجو، موجود در سامانه جامع آموزشی انجام میپذیرد. لذا عدم تکمیل فرمها، ارسال نادرست مدارک درخواستی، درج اطلاعات غلط و یا به صورت ناقص موجب عدم ثبتنام نهایی و مشکلات آتی میگردد و عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.
توجه:
در زمان ثبتنام الکترونیک میبایست مبلغ 2000000 ریال (دویست هزار تومان) به صورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط در پرتال (منوی مالی، پرداخت الکترونیکی، هزینه کارت دانشجویی) به وسیله کارتهای عضو شتاب به منظور صدور کارت دانشجویی چندمنظوره پرداخت شود.
پرداخت شهریه علیالحساب برای دانشجویان دوره نوبت دوم:
برای پرداخت شهریه دانشجویان نوبت دوم، بایستی در زمان ثبت نام الکترونیکی از طریق منوی مالی، زیرمنوی پرداخت الکترونیکی، با انتخاب گزینه شهریه، مبلغ 15000000 ریال (یک میلیون پانصد هزار تومان) قابل پرداخت با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب، پرداخت نمایند.
یادآور میشود مبلغ مذکور برای دانشجویان نوبت دوم بخشی از شهریه نیمسال اول 1405-1404 میباشد و باقیمانده شهریه بایستی تا قبل از امتحانات پایانی نیمسال پرداخت گردد.
نکات مهم:
آندسته از دانشجویان غیربومی متقاضی استفاده از خوابگاههای دانشجویی دانشگاه صنعتی سیرجان، بایستی پس از دریافت شماره دانشجویی و ورود به پرتال شخصی خود از منوی امور دانشجویی-امور خوابگاهها، درخواست خود را ثبت نمایند و سپس طبق اطلاعیه امور دانشجویی دانشگاه (بارگذاری شده در صفحه اصلی سایت دانشگاه) ویژه دانشجویان جدیدالورود، مدارک مورد نیاز را تهیه و در بازه زمانی تعریف شده به اداره امور خوابگاههای دانشگاه تحویل دهند.
دانشجویان موظفند فرمهای مربوط به پایش سلامت جسم و روان از طریق لینکهای زیر تکمیل کرده و کدهای پیگیری مربوطه را در هنگام ثبت نام آنلاین در محل مربوطه وارد نمایند.
لینک پایش سلامت جسم
https://portal.saorg.ir/physicalhealth/?lang=en
لینک پایش سلامت روان
https://portal.saorg.ir/mentalhealth،
دانشجویان موظفند فرمهای ثبت علایق و سوابق دانشجویان نوورود را از طریق لینک talent.farnama.net تکمیل کرده و در زمان ثبتنام حضوری، به مسئول مربوطه تحویل دهند.
مرحله دوم: ثبتنام حضوری جهت تحویل مدارک
ثبتنام حضوری از روز یکشنبه 27/07/1404 لغایت سهشنبه 29/07/1403 از ساعت 9 صبح الی 14 و مطابق برنامه اعلامی به شرح ذیل انجام خواهد شد. دانشجویان برای تحویل مدارک در زمان مشخص شده به دانشگاه مراجعه کنند. محل ثبت نام حضوری در سالن امتحانات دانشگاه خواهد بود.
روز مراجعه | تاریخ مراجعه | حروف الفبا (بر اساس حرف ابتدای نام خانوادگی) |
یکشنبه | 27/07/1404 | الف – ب – پ- ت – ث – ج – چ – ح – خ- د |
دوشنبه | 28/07/1404 | ذ – ر – ز – ژ – س – ش- ص – ض – ط- ظ |
سهشنبه | 29/07/1404 | ع – غ – ف – ق- ک – گ – ل – م – ن – و – ه – ی |
شروع کلاسهای دانشجویان ورودی جدید 1404:
انتخاب واحد دانشجویان به صورت گروهی و توسط دانشکده، بدون نیاز به حضور دانشجو انجام خواهد شد و کلاس های درسی از مورخ 03/08/1404 بر اساس برنامه کلاسی مندرج در سامانه جامع آموزشی پویا تشکیل خواهد شد. برنامه کلاسی در تاریخ 01/08/1404 در سامانه پویا (از طریق منوی آموزشی – برنامه کلاسی) در دسترس خواهد بود. انتخاب واحد فقط در نیمسال اول سال تحصیلی توسط دانشکده مربوطه انجام خواهد شد و در نیمسال های بعدی به عهده دانشجو خواهد بود.
نکات مهم:
- انتخاب واحد فقط برای دانشجویانی انجام میگیرد که ثبتنام آنلاین آنها بطور کامل و بدون نقص در مهلت مقرر انجام گرفته باشد و دانشگاه هیچ مسوولیتی درقبال ثبتنام ناقص ندارد. ثبتنام الکترونیکی و همچنین تحویل مدارک برای تمامی پذیرفتهشدگان ضروری بوده و عدم ثبتنام الکترونیکی یا تحویل مدارک در تاریخهای اعلام شده به منزله انصراف از تحصیل خواهد بود.
- بدیهی است در هر زمان که مدیریت آموزشی دانشگاه طبق مفاد دفترچه شماره 1 آزمون سراسری سال 1404 و دستورالعمل سازمان سنجش کشور، ثبتنام دانشجو را به علت مغایرت مدارک، عدم تحویل اصل مدارک، عدم اخذ معافیت تحصیلی، عدم اخذ تاییدیه تحصیلی مقطع قبلی و یا نقص مدارک، غیرمجاز تشخیص دهد، بلافاصله از ادامه تحصیل پذیرفتهشده در هر مرحلهای از تحصیل جلوگیری به عمل خواهد آمد.
- با توجه به اینکه تمامی مدارک تحصیلی ارسال شده به دانشگاه به هیچ عنوان به دانشجو مرجوع نمیگردد لذا موکدا توصیه میگردد از تمامی مدارک کپی و یا کپی برابر اصل تهیه نموده و نزد خود نگهدارید.
سامانه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود
📣 روابط عمومی دانشگاه صنعتی سیرجان
┄┅═☫ همیشه باخبر، با دانشگاه ☫═┅┄
لینک عضویت در کانال رسانه خبری دانشگاه صنعتی سیرجان در شبکه اجتماعی ایتا