• صفحه نخست
  • اخبار
  • آگهی پذیرش دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی سیرجان برای سال تحصیلی 1402-1401

آگهی پذیرش دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی سیرجان برای سال تحصیلی 1402-1401

در راستای اجرای آیین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی برای ورود به دوره­ های تحصیلی بالاتر و اجرای آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد به شماره 77948/27 مورخ 1401/05/05 و اصلاحیه شماره 299574/2 مورخ 1396/12/16 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی سیرجان از بین دانشجویان ممتاز کارشناسی دانشگاه ­های دولتی، پس از بررسی مدارک و انجام مصاحبه، برای سال تحصیلی 1402-1401، تعدادی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می ­نماید.

 

 

الف) شرایط پذیرش

 

1) داوطلبانی که پس از 6 نیم سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه‌چهارم واحدهای درسی، به لحاظ میانگین جزء 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند، می ­توانند در این فراخوان شرکت کنند.

تبصره1:  دانشجويان دوره كارشناسي پيوسته صرفاً دانشگاه صنعتی سیرجان، تا پايان نيمسال ششم با گذراندن سه‌چهارم كل واحدهای درسي دوره كارشناسي، به لحاظ ميانگين كل بين جزو بیست‌وپنج درصد برتر دانشجويان هم رشته و هم ورودي خود قرار می‌گیرند، نيز می‌توانند در اين فراخوان شركت نمايند. بديهی است پذيرش نهایی اين دانشجويان مشروط به عدم تکميل ظرفيت توسط ده درصد اول می‌باشد.

تبصره 2: دانشجویان و دانش‌آموختگان دوره­ های نیمه‌حضوری ،یادگیری الکترونیکی و پردیس بین­ الملل دانشگاه­های دولتی و هم­چنین کلیه دانشجویان و دانش­ آموختگان دانشگاه ­های آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیام نور، آموزشکد­ه ­های فنی حرفه­ ای، مراکز تربیت دبیر و تربیت‌معلم و سایر مؤسسات و دانشگاه­های غیردولتی و غیرانتفاعی مجاز به ثبت‌نام نمی­ باشند.

 

2) داوطلبان باید حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده باشند یا دانش‌آموخته شوند.

 

3) دانشگاه می‌تواند دانشجويانی را که در مدت 6 نيمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند و به لحاظ ميانگين نمره جزوه پانزده درصد برتر هم رشته هم ورودي خود باشند، به‌صورت مازاد بر ظرفيت پذيرش بدون آزمون، در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذيرش کند.

 

 

ب) نحوه ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم

 

داوطلبان واجد شرایط لازم است از روز سه شنبه مورخ 1401/03/31 تا پایان روز چهارشنبه مورخ 1401/04/15 نسبت به ارسال اسکن مدارک مورد نیاز به شرح زیر در فرمت مناسب اقدام و در قالب یک فایل فشرده (فایل rar) به ایمیل زیر ارسال نمایند:

edu@sirjantech.ac.ir

 

دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان می­ توانند مدارک خود را به آموزش دانشگاه تحویل دهند.

 

– مدارک مورد نیاز:

1. تصویر عکس 4 × 3

2. تصویر کارت ملی

3. تصویر صفحه اول شناسنامه

4. تصویر ریزنمرات کارشناسی به تفکیک نیمسال تحصیلی در یک فایل با درج مشخصات دانشجو و نوع دوره تحصیلی

5. تصویر مدرک تحصیلی (یا گواهی تحصیلی) مقطع کارشناسی پیوسته برای دانش آموختگانی که در آن تاریخ فراغت از تحصیل، میانگین کل نمرات و نوع دوره تحصیلی ذکرشده باشد.

6. تصویر فرم تکمیل‌شده (1) مربوط به گواهی تائید معدل، رتبه و تعداد دانشجویان هم رشته و هم ورودی و فرم شماره (2) مربوط به اولویت انتخاب رشته

7. دو توصیه‌نامه از اساتید دروس تخصصی دوره کارشناسی

 

8. مدارک و مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی به شرح زیر:

 

توجه: ارائه این مدارک اختیاری است، ولی صرفاً در صورت ارائه و تائید مستندات مربوطه موردبررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت

 

1.8.  مستندات مربوط به رتبه‌های برتر کشوری جشنواره‌های جوان خوارزمی و رازی یا هنری طراز اول مرتبط با رشته در دوران تحصیل گواهی صادره از دبیرخانه یا مراجع ذی‌ربط

2.8. مستندات اختراع به ثبت رسیده  (گواهی ثبت اختراع مورد تائید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران )یا اثر هنری چشمگیر و مؤثر در جامعه  (به تشخیص دانشگاه)

3.8. مستندات مربوط به طرح‌های تحقیقاتی پایان‌یافته با ارائه تائید از شورای پژوهشی دانشگاه محل تحصیل یا سایر مراجع ذی‌صلاح  (به تشخیص دانشگاه)

4.8. تصویر صفحه اول و خلاصه کامل مقاله یا مقاله‌های مستخرج از پروژه یا طرح تحقیقاتی دانشجو در مجلات علمی پژوهشی معتبر چاپ‌شده یا دارای نامه پذیرش چاپ قطعی در مجلات علمی پژوهشی معتبر (مورد تائید دانشگاه)

5.8. مستندات مربوط به ترجمه کتاب  (تصویر روی جلد، شناسنامه کتاب و گواهی انتشار از ناشر مربوطه)

6.8. مستندات مربوط به ارائه خلاصه مقاله به‌صورت پوستر یا سخنرانی در کنگره­ها

 

9. واریز مبلغ 850000 ریال (هشت‌صد و پنجاه‌هزار ریال) به‌حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه به شماره‌حساب 4001099703023153 یا شماره شبا 210100004001099703023153 با شناسه واریز 314099759117505000000000000000 نزد بانک مرکزی و تحویل فیش واریزی آن

 

داوطلبان جهت اطلاع از اینکه مدارک آن­ها دریافت شده است باید حداکثر پس از سه روز کاری از طریق دانشگاه ایمیل دریافت کنند. در غیر این صورت دوباره نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نمایند.

 

ج) نحوه بررسی پذیرش درخواست داوطلبان و اعلام نتیجه

نتیجه بررسی اولیه درخواست داوطلبان حداکثر تا 30 تیرماه سال 1401 از طریق تماس تلفنی به آن­ها اطلاع داده می­شود. نتیجه نهایی پذیرش نیز حداکثر تا نیمه اول شهریور سال 1401 از طریق تلفن و وبگاه دانشگاه (بخش آموزش) دانشگاه صنعتی سیرجان اعلام خواهد شد؛ لذا از داوطلبان درخواست می‌شود اکیداً از مراجعه حضوری یا تماس تلفنی در این خصوص خودداری نمایند. شایان‌ذکر است دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع‌رسانی از طرق دیگر ندارد و داوطلبان ملزم هستند از زمان ثبت‌نام تا اعلام نتایج اخبار مربوط را از وبگاه دانشگاه، بخش آموزش پیگیری نمایند و از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

 

 

فرم های مورد نیاز

  1. فرم شماره 1 – گواهی رتبه
  2. فرم شماره 2 – تقاضا و انتخاب رشته

 

 

 

د) جدول رشته­ های دارای پذیرش دانشجو:

 

ردیف رشته گرایش
1 مهندسی مکانیک طراحی کاربردی
2 مهندسی مکانیک انرژی‌های تجدید پذیر
 3 مهندسی مکانیک تبدیل انرژی
 4 مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی و رباتیکز
5 مهندسی عمران ژئو تکنیک (خاک و پی)
6 مهندسی عمران آب و سازه­های هیدرولیکی
7 مهندسی عمران محیط‌زیست