• صفحه نخست
  • اخبار
  • اطلاعيه شماره 1 در خصوص میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی

اطلاعيه شماره 1 در خصوص میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی

ســـازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در راســتاي انجام هر چه بهتر آئين نامه و تسهيل در امر ميهمانی و انتقال ضروری دانشجويان زمان ثبت نام متقاضيان مذکور را برای سال تحصیلی 1402-1401 از طریق سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir اعلام می نماید.

با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و پیروی تمام موسسات آموزش عالی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به اطلاع می‌رساند که در صورت تداوم وضعیت بیماری، میهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایط حاکم می باشد و موافقت موسسات مبدا و مقصد با درخواست‌های مربوطه در صورت بازگشت به شرایط عادی در موسسات آموزش عالی امکان پذیر خواهد بود.

دانشگاه ها و موسسات باید زمان شروع ثبت درخواست هاي ميهماني و انتقال را با استفاده از ابزارهاي مناسب اطلاع رسانی علی الخصوص از طریق فضای مجازی به اطلاع کلیه دانشجویان برسانند.

دانشگاه های مبدأ باید بر اساس مفاد آيين نامه شماره 88441/3/41 مورخ 92/3/20 (در صورت تصویب آیین نامه جدید ابلاغ خواهد شد) درخواست دانشجو را بررسي نموده و در صورت داشتن شرايط از اول خرداد لغایت 15 تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ريزنمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد از طریق سامانه ارسال نمايد. سپس دانشگاه های مقصد حداكثر تا پایان مرداد ماه نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام نماید.

 

وظايف متقاضي:

دانشجو در صورت داشتن شرایط خاص، ضمن آگاهی از شرایط حاکم به دلیل بروز بیماری کرونا و شرایط دانشگاه مبدا و مقصد بايستي با اطلاع کامل از وضعیت تحصیلی خود و شرایط ثبت نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان در موعد اعلام شده (اول ارديبهشت لغايت سی و یکم اردیبهشت) درخواست خود مبنی بر بر نوع آن (2 نیمسال ميهماني،‌ تمديد ميهماني، ميهمان دائم و انتقال) برای سال تحصیلی 1402-1401 ثبت و با اطلاع كامل از شرايط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصيلي، وضعيت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد، نسبت به انتخاب دانشگاه يا موسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا نمايد.

تذکر: لازم به ذکر است متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا بایستی در سامانه سجاد ثبت نام نمایند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست خود را ارائه نمایند.

متقاضي مسئول صحت اطلاعات و اعلام واحدهای درخواستی ارائه شده در خصوص شرايط خاص و درخواست خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر يك از اطلاعات ارائه شده تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.

دانشگاه انتخابی حتما بایستی در شهر محل سکونت خانواده متقاضی یا حتی الامکان در صورت نبود دانشگاه در محل مذکور، در شهرهای نزدیکتر به محل سکونت باشد تا از ترددهای غیرضروری جلوگیری گردد.

متقاضیان محترم همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در خصوص سامانه از قسمت پشتیبانی سامانه درخواست خود را ارسال نمایند.

 

اداره كل امور دانشجويان داخل