اطلاعیه مربوط به زمانبندی و نحوه ثبتنام پذیرفتهشدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 دانشگاه صنعتی سیرجان
ضمن عرض تبریک و خیرمقدم خدمت دانشجویان ورودی جدید دانشگاه صنعتی سیرجان به اطلاع می رساند مراحل ثبتنام در این دانشگاه در دو مرحله (مرحله اول ثبتنام الکترونیکی شامل 3 گام و مرحله دوم، ثبتنام حضوری جهت تحویل مدارک) بهصورت ذیل می باشد:
الف – ثبتنام اینترنتی شامل 3 گام ذیل:
گام اول: مطالعه دقیق این اطلاعیه و سایر اطلاعیه¬های ثبت¬نام در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان مربوط به ثبتنام پذیرفتهشدگان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی سیرجان در سال 1400
گام دوم: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن جهت استفاده در گام بعدی (حجم هر فایل باید کمتر از 500 کیلوبایت و با فرمت JPG باشد.)
مدارک لازم:
- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) مورد تائید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا شورای انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره کارشناسی (لیسانس) قیدشده و یک برگ کپی آن (جهت دارندگان مدرک معادل کارشناسی تائیدیه وزارت علوم ضروری است) (در سامانه ثبتنام الکترونیک بارگذاری گردد)
- کپی مدرک کاردانی (فوقدیپلم) مورد تائید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا شورای انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره کاردانی (فوقدیپلم) قید آن شده باشد. (جهت دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته) (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبتنام الکترونیک ندارد)
- فرم (فرم معدل) جهت دانشجویان سال آخر (مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور) (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبتنام الکترونیک ندارد)
- دو سری کپی کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه (در سامانه ثبتنام الکترونیک بارگذاری گردد)
- عکس 4*3 تمامرخ تهیهشده در سال جاری با رعایت شئون اسلامی (6 قطعه عکس – نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبتنام الکترونیک ندارد)
- مدرک نظاموظیفه عمومی جهت برادران و کپی آن (در سامانه ثبتنام الکترونیک بارگذاری گردد)
- حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبتنام الکترونیک ندارد)
- فرم شماره ۱۳ جهت فارغالتحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبتنام الکترونیک ندارد)
- فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده شده دانشجویان سال آخر دورههای کارشناسی متقاضی شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دورههای کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) (مندرج در دفترچه ثبتنام کارشناسی ارشد استخراج از سایت سازمان سنجش آموزش کشور) (نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبتنام الکترونیک ندارد)
- کد رهگیری رسید تأییدیه تحصیلی (دانشجو باید در فرایند ثبتنام بهصورت آنلاین درخواست خود را در آدرس estelam.msrt.ir تکمیل و کد پیگیری دریافت شده را در سامانه پویا در محل مربوطه، ثبت نماید و رسید آن را همراه سایر مدارک در هنگام تحویل مدارک به دانشگاه تحویل نماید.)
گام سوم: انجام ثبتنام الکترونیکی
با مراجعه به سامانه ثبتنام دانشجویان جدید الورود، از ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 1400/11/18 لغایت چهارشنبه مورخ 1400/11/20 نسبت به انجام ثبتنام الکترونیکی و دریافت پرینت رسید ثبتنام اقدام نمایند.
ثبتنام اینترنتی شامل مراحل زیر است:
1. ورود به سامانه دانشجویان جدیدالورود
2. مشاهده لینک ثبتنام پذیرفتهشدگان در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان و کلیک بر روی لینک ثبتنام
3. درج شماره داوطلبی بهعنوان نام کاربری و شماره ملی بهعنوان کلمه عبور جهت ورود به سامانه
4. دریافت شناسه کاربری(شماره دانشجویی) و رمز عبور جهت ورود به سامانه جامع آموزشی و تائید آن
5. تکمیل اطلاعات شخصی واقع در منوی پرونده بهصورت صحیح و تکمیل تکتک فرمهای ثبتنام و تائید آنها
6. ارسال مدارک اسکن شده از طریق گزینه ارسال مدارک
7. تائید نهایی و دریافت کد پیگیری
قابلتوجه دانشجویان پسر ورودی 1400 جهت اخذ معافیت تحصیلی از مراکز پلیس +10
کلیه دانشجویان پسر مشمول ورودی ١400 موظفاند تا معرفینامه معافیت تحصیلی خود را از سامانه پویا پرینت گرفته (از منوی آموزشی و گزینه درخواستهای آموزشی روی درخواست جدید کیلک کرده و گزینه درخواست صدور فرم معافیت تحصیلی را انتخاب نموده و منتظر تائید کارشناس دانشگاه بمانید. پس از تائید کارشناس دانشگاه، فرم معرفینامه را پرینت نمایید) و همراه با مدارک تحصیلی به یکی از دفاتر پلیس +١٠ مراجعه نموده و پس از اخذ معافیت تحصیلی از دفاتر مذکور نسبت به بارگذاری آن در سامانه پویا اقدام نمایند. (جهت ارسال معافیت تحصیلی اخذشده از پلیس +10 در سامانه پویا از منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی استفاده کنید).
بدیهی است در صورت عدم اخذ معافیت تحصیلی توسط ایشان کلیه عواقب و مسئولیتهای بعدی ازجمله ثبت غیبت سربازی در سامانه ناجا بر عهده آنها میباشد و دانشگاه صنعتی سیرجان در این رابطه هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.
دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نظاموظیفه میباشند لازم است تا تصویر آن را در سامانه پویا از طریق منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی ارسال کنند.
تذکر: کلیه مکاتبات با استفاده از اطلاعات شخصی دانشجو، موجود در سامانه جامع آموزشی انجام میپذیرد. لذا عدم تکمیل فرمها، یا درج اطلاعات غلط و یا بهصورت ناقص موجب عدم ثبتنام نهایی و مشکلات آتی میگردد و عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.
توجه:
در زمان ثبتنام الکترونیک میبایست مبلغ 500000 ریال (پنجاههزار تومان) بهصورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط در پرتال(منوی مالی، پرداخت الکترونیک، هزینه کارت دانشجویی) بهوسیله کارتهای عضو شتاب بهمنظور صدور کارت دانشجویی چندمنظوره پرداخت شود. (از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده گردد).
پرداخت شهریه علیالحساب برای دانشجویان دوره نوبت دوم:
برای پرداخت شهریه دانشجویان نوبت دوم، بایستی در زمان ثبتنام الکترونیکی از طریق منوی مالی، زیرمنوی پرداخت الکترونیکی، با انتخاب گزینه شهریه، مبلغ 20000000 ریال (دو میلیون تومان) قابل پرداخت با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند (از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده گردد).
یادآور می شود مبلغ مذکور برای دانشجویان نوبت دوم بخشی از شهریه نیمسال اول 1401-1400 می باشد و باقیمانده شهریه بایستی تا قبل از امتحانات پایانی نیمسال پرداخت گردد.
شروع کلاس های ورودی جدید 1400:
انتخاب واحد دانشجویان بهصورت گروهی و توسط اداره آموزش دانشکده، بدون نیاز به حضور دانشجو انجام خواهد شد و کلاسهای درسی از مورخ 1400/11/23 بر اساس برنامه کلاسی مندرج در پرتال دانشجویی(برنامه کلاسی در پایان وقت اداری مورخ 1400/11/22 قابلمشاهده خواهد بود) تشکیل خواهد شد. انتخاب واحد فقط در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 بهصورت گروهی توسط آموزش دانشگاه انجام خواهد شد و در نیمسال های بعدی به عهده دانشجو خواهد بود.
تذکر مهم: دانشجویان محترم لازم است تا اصل کلیه مدارک را در اولین هفته از آموزش حضوری به اداره آموزش خانم محمودیان تحویل دهند. دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال ثبتنام ناقص، مدارک ناقص و یا ارسال مدارک فیزیکی در خارج از مهلت تعیینشده ندارد و چنانچه دانشجو اصل مدارک را در اختیار دانشگاه قرار ندهد ثبتنام دانشجو لغو خواهد شد.
کلاسهای درسی از مورخ 1400/11/23 شروع میشود. چنانچه کلاسها بهصورت مجازی شروع شود برای دریافت راهنمای شرکت در کلاسها اینجا کلیک کنید
نکات مهم:
1- کارت دانشجویی هر زمان که امکان برگزاری حضوری کلاسها در دانشگاه فراهم گردید، از طریق مراجعه به حراست دانشگاه قابل دریافت میباشد.
2- دانشجویان موظفاند با تکمیل فرمهای مربوط به پایش سلامت روان از طریق لینک ذیل، کد پیگیری مربوطه را در هنگام ثبتنام آنلاین در محل مربوطه وارد نماید.
https://portal.saorg.ir/mentalhealth
ب – ثبتنام حضوری
دانشجویان محترم لازم است تا اصل کلیه مدارک را در اولین هفته از آموزش حضوری به اداره آموزش دانشگاه خانم محمودیان تحویل دهند.
تذکر1: ثبتنام الکترونیکی و همچنین تحویل مدارک برای تمامی پذیرفتهشدگان ضروری بوده و عدم ثبتنام الکترونیکی یا تحویل مدارک در تاریخهای اعلامشده بهمنزله انصراف از تحصیل خواهد بود.
تذکر 2: پذیرفتهشدگان در حال انجام خدمت مقدس سربازی، لازم است پس از اعلام قبولی در اسرع وقت به مدیریت آموزشی دانشگاه صنعتی سیرجان جهت دریافت نامه درخواست ترخیص از خدمت خود مراجعه و هنگام ثبتنام حضوری، نامه ترخیص از خدمت صادره از معاونت وظیفه عمومی محل اعزام خود را همراه با سایر مدارک ثبتنامی تحویل دانشکده نمایند، این پذیرفتهشدگان هنگام ثبتنام الکترونیکی باید مدرکی مبنی بر انجام خدمت وظیفه را در قسمت وضعیت نظاموظیفه، قسمت ترخیص از خدمت ارسال نمایند.
آدرس دانشگاه:
سیرجان – کیلومتر ۱ جاده بافت – دانشگاه صنعتی سیرجان – اداره آموزش کل – کد پستی: ۷۸۱۳۷۳۳۳۸۵