ضمن عرض تبریک و خیر مقدم خدمت دانشجویان پذیرفتهشده در مرحله تکمیل ظرفیت در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 دانشگاه صنعتی سیرجان به اطلاع میرساند مراحل ثبتنام در این دانشگاه در دو مرحله (مرحله اول ثبتنام الکترونیکی شامل ۳ گام و مرحله دوم، ثبتنام حضوری جهت تحویل مدارک) بهصورت ذیل میباشد.
مرحله اول: ثبتنام الکترونیکی شامل ۳ گام ذیل:
گام اول: مطالعه دقیق این اطلاعیه و سایر اطلاعیه های ثبتنام در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان مربوط به ثبتنام پذیرفتهشدگان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی سیرجان در سال ۱۴۰۰
گام دوم: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن جهت استفاده در گام بعدی (توجه: حجم هر فایل باید کمتر از ۵۰۰ کیلوبایت و با فرمت JPG باشد)
مدارک مورد نیاز:
۱. عکس ۴*۳ تمام رخ تهیهشده در سال جاری با رعایت شئونات اسلامی (۶ قطعه عکس – نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبتنام الکترونیک ندارد)
۲. کپی از تمام صفحات شناسنامه (دو سری – سه صفحه اول در سامانه ثبتنام الکترونیکی بایستی بارگذاری گردد)
۳. کپی کارت ملی پشتورو (دو سری – نیاز به بارگذاری تصویر پشت کارت ملی در سامانه نیست)
۴. مدارک تحصیلی:
۴.۱. فارغالتحصیلان نظام آموزشی جدید دارای دیپلم دوره دوم متوسطه (۳-۳-۶) شامل مدارک زیر:
الف) اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی) (گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تائید اداره آموزشوپرورش شهرستان محل اخذ مدرک رسیده باشد.)
ب) فرم ۶۰۲ (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایههای دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر (همراه با دو سری کپی)
پ) اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایههای دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزشوپرورش(همراه با دو سری کپی)
۴.۲. فارغالتحصیلان سالی واحدی یا ترمی واحدی با مدرک پیشدانشگاهی شامل مدارک زیر:
الف) اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیشدانشگاهی (همراه با دو سری کپی) (گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تائید اداره آموزشوپرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.)
ب) اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی) (گواهی موقت پیشدانشگاهی آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تائید اداره آموزشوپرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.)
پ) اصل مدرک و یا گواهی سال ماقبل دیپلم (همراه با دو سری کپی)
ت) اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه (همراه با دو سری کپی)
ث) اصل کارنامه تحصیلی دوره پیشدانشگاهی (همراه با دو سری کپی)
۴.۳. فارغالتحصیلان دارای دیپلم شامل مدارک زیر:
الف) اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دوره چهارساله دبیرستان (همراه با دو سری کپی)
ب) گواهی تحصیلی سال ماقبل و دو سال ماقبل دیپلم (همراه با دو سری کپی)
پ) اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی دیپلم (همراه با دو سری کپی)
۴.۴. مدرک کاردانی (در صورت فارغالتحصیلی در مقطع کاردانی)
۵. کد رهگیری رسید تأییدیه تحصیلی
دانشجو باید در فرایند ثبتنام بهصورت آنلاین مشخصات مدرک دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه نظام (۳-۳-۶) یا مدرک پیشدانشگاهی سالی واحدی یا ترمی واحدی خود را در آدرس https://emt.medu.ir تکمیل و کد پیگیری دریافت شده را در سامانه پویا در محل مربوطه، ثبت نماید و رسید آن را همراه سایر مدارک در هنگام تحویل مدارک به دانشگاه تحویل نماید
۶. تکمیل فرمهای زیر:
- فرم خلاصه پرونده و مشخصات دانشجو (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری )
- فرم اخذ تعهد از پذیرفته شدگان منطقه ۱، رزمندگان و ایثارگران (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری)
- فرم اخذ تعهد از پذیرفته شدگان سهمیه مناطق ۲ یا ۳ (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری)
- مرامنامه انضباطی دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری)
گام سوم: انجام ثبتنام الکترونیکی
ثبتنام اینترنتی شامل مراحل زیر است:
- جهت اطلاع از شماره دانشجویی با شماره 03441522065 آقای جانی پور تماس بگیرید.
- ورود به سامانه جامع آموزشی ( شناسه کاربری شماره دانشجویی و رمز عبور کد ملی دانشجو است.)
- تکمیل اطلاعات شخصی واقع در منوی پرونده بهصورت صحیح و تکمیل تکتک فرمهای ثبتنام و تائید آنها
- ارسال مدارک اسکن شده از طریق گزینه ارسال مدارک
- تائید نهایی و دریافت کد پیگیری
قابلتوجه دانشجویان پسر ورودی ۱۴۰۰ جهت اخذ معافیت تحصیلی از مراکز پلیس +۱۰
کلیه دانشجویان پسر مشمول ورودی ١۴۰۰ موظفاند تا معرفینامه معافیت تحصیلی خود را از سامانه پویا (سامانه جامع آموزشی) پرینت گرفته و همراه با مدارک تحصیلی به یکی از دفاتر پلیس +١٠ مراجعه نموده و پس از اخذ معافیت تحصیلی از دفاتر مذکور نسبت به بارگذاری آن در سامانه پویا اقدام نمایند. جهت ارسال معافیت تحصیلی اخذشده از پلیس +۱۰ در سامانه پویا از منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی استفاده کنید
جهت دریافت معرفینامه بهصورت زیر عمل کنید:
از منوی آموزشی و گزینه درخواستهای آموزشی روی درخواست جدید کیلک کرده و گزینه درخواست صدور فرم معافیت تحصیلی را انتخاب نموده و منتظر تائید کارشناس دانشگاه بمانید. پس از تائید کارشناس دانشگاه، فرم معرفینامه را پرینت نمایید.
بدیهی است در صورت عدم اخذ معافیت تحصیلی توسط دانشجو کلیه عواقب و مسئولیتهای بعدی ازجمله ثبت غیبت سربازی در سامانه ناجا بر عهده آنها میباشد و دانشگاه صنعتی سیرجان در این رابطه هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.
دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نظاموظیفه میباشند لازم است تا تصویر آن را در سامانه پویا از طریق منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی ارسال کنند.
تذکر: کلیه مکاتبات با استفاده از اطلاعات شخصی دانشجو، موجود در سامانه جامع آموزشی انجام میپذیرد. لذا عدم تکمیل فرمها، یا درج اطلاعات غلط و یا بهصورت ناقص موجب عدم ثبتنام نهایی و مشکلات آتی میگردد و عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.
توجه: در زمان ثبتنام الکترونیک میبایست مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال (پنجاههزار تومان) بهصورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط در پرتال (منوی مالی، پرداخت الکترونیکی، هزینه کارت دانشجویی) بهوسیله کارتهای عضو شتاب بهمنظور صدور کارت دانشجویی چندمنظوره پرداخت شود. (از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده گردد).
پرداخت شهریه علیالحساب برای دانشجویان دوره نوبت دوم:
برای پرداخت شهریه دانشجویان نوبت دوم، بایستی در زمان ثبتنام الکترونیکی از طریق منوی مالی، زیر منوی پرداخت الکترونیکی، با انتخاب گزینه شهریه، مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال (یک میلیون تومان) قابل پرداخت با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند (از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده گردد).
یادآور میشود مبلغ مذکور برای دانشجویان نوبت دوم بخشی از شهریه نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ میباشد و باقیمانده شهریه بایستی تا قبل از امتحانات پایانی نیمسال پرداخت گردد.
شروع کلاسهای ورودی جدید ۱۴۰۰:
انتخاب واحد توسط دانشگاه انجام میشود و شروع کلاسها طبق تقویم آموزشی از 16 بهمن میباشد.
در صورت مجازی بودن آموزش و کلاسها برای مشاهده آموزش کار با این سامانه و نرمافزارهای موردنیاز، اینجا کلیک کنید.
نکات مهم:
- کارت دانشجویی هر زمان که امکان مراجعه حضوری در دانشگاه فراهم گردید، از طریق مراجعه به حراست دانشگاه قابل دریافت است.
- دانشجویان موظفاند با تکمیل فرمهای مربوط به پایش سلامت روان از طریق لینک https://portal.saorg.ir/mentalhealth، کد پیگیری مربوطه را در هنگام ثبتنام آنلاین در محل مربوطه وارد نماید.
مرحله دوم: ثبتنام حضوری جهت تحویل مدارک
ثبتنام حضوری از روز دوشنبه 11/11/1400 لغایت دوشنبه 13/11/1400 از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ انجام میشود.
دانشجویان در زمان مراجعه حضوری باید کلیه مدارک خواستهشده را به ساختمان آموزش کارشناس بخش علوم پایه سرکار خانم معصومی تحویل دهند.
سیرجان – کیلومتر ۱ جاده بافت – دانشگاه صنعتی سیرجان – اداره آموزش کل – کد پستی: