اطلاعیه شماره 2 – نحوه ثبت نام آنلاین و تحویل مدارک

اطلاعیه ثبت ­نام پذیرفته شدگان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی سیرجان در سال 1400

 

ضمن عرض تبریک و خیر مقدم خدمت دانشجویان ورودی­ جدید دانشگاه صنعتی سیرجان به اطلاع می ­رساند مراحل ثبت نام در این دانشگاه در دو مرحله (مرحله اول ثبت نام الکترونیکی شامل 3 گام و مرحله دوم، ثبت نام حضوری یا پستی جهت تحویل مدارک) به صورت ذیل می­ باشد.

 

مرحله اول: ثبت ­نام الکترونیکی شامل 3 گام ذیل:

گام اول: مطالعه دقیق این اطلاعیه و سایر اطلاعیه ­های ثبت­ نام در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان مربوط به ثبت ­نام پذیرفته شدگان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی سیرجان در سال 1400

گام دوم: اسکن مدارك زیر و ذخیره آن جهت استفاده در گام بعدی (توجه: حجم هر فایل باید کمتر از 500 کیلو بایت و با فرمت JPG باشد.)

 

مدارک مورد نیاز:

1. عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاري با رعایت شئونات اسلامی (6 قطعه عکس – نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد)

2. کپی از تمام صفحات شناسنامه (دو سری – سه صفحه اول در سامانه ثبت نام الکترونیکی بایستی بارگذاری گردد)

3. کپی کارت ملی  پشت و رو (دو سری – نیاز به بارگذاری تصویر پشت کارت ملی در سامانه نیست)

4. مدارك تحصیلی:

4.1. فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید دارای دیپلم دوره دوم متوسطه (3-3-6) شامل مدارک زیر:

الف) اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی) (گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید به تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان محل اخذ مدرک رسیده باشد.)

ب) فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه­ های دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر (همراه با دو سری کپی)

پ) اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه­های دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش(همراه با دو سری کپی)

4.2. فارغ التحصیلان سالی واحدی یا ترمی واحدی با مدرک پیش­دانشگاهی شامل مدارک زیر:

الف) اصل مدرك یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (همراه با دو سری کپی)  (گواهی موقت دیپلم آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید  به تایید اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.)

ب) اصل مدرك یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه (همراه با دو سری کپی) (گواهی موقت پیش دانشگاهی آقایان جهت اخذ معافیت تحصیلی باید  به تایید اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک رسیده باشد.)

پ) اصل مدرک و یا گواهی سال ماقبل دیپلم (همراه با دو سری کپی)

ت) اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه (همراه با دو سری کپی)

ث) اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی (همراه با دو سری کپی)

4.3. فارغ التحصیلان دارای دیپلم شامل مدارک زیر:

الف) اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دوره چهارساله دبیرستان (همراه با دو سری کپی)

ب) گواهی تحصیلی سال ماقبل و دوسال ماقبل دیپلم (همراه با دو سری کپی)

پ) اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی دیپلم (همراه با دو سری کپی)

4.4. مدرک کاردانی (در صورت فارغ التحصیلی در مقطع کاردانی)

5. کد رهگیری رسید تاییدیه تحصیلی

(دانشجو باید در فرایند ثبت نام به صورت آنلاین مشخصات مدرک دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه نظام (3-3-6) یا مدرک پیش دانشگاهی سالی واحدی یا ترمی واحدی خود را در آدرس https://emt.medu.ir  تکمیل و کد پیگیری دریافت شده را در سامانه پویا در محل مربوطه، ثبت نماید و رسید آن را همراه سایر مدارک در هنگام تحویل مدارک(حضوری یا پستی) به دانشگاه تحویل نماید

6. تکمیل فرم های زیر:

فرم خلاصه پرونده و مشخصات دانشجو (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری یا پستی)

فرم اخذ تعهد از پذیرفته شدگان منطقه 1، رزمندگان و ایثارگران (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری یا پستی)

فرم اخذ تعهد از پذیرفته شدگان سهمیه مناطق 2 یا 3 (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری یا پستی)

مرامنامه انضباطی دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان (نیاز به بارگذاری در سامانه نیست و فقط جهت تحویل حضوری یا پستی)

 

* با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش دانشگاهی در دهه سوم شهریورماه، در صورتیکه پذیرفته شدگان در زمان ثبت نام موفق به ارائه گواهی پیش دانشگاهی نگردند، لازم است به جای گواهی پیش دانشگاهی، تعهد امضا شده خود مبنی بر ارائه گواهی پیش دانشگاهی تا تاریخ 1400/07/30 را در سامانه آپلود نمایند و هنگام مراجعه به دانشگاه در روز ثبت نام، همین تعهد بصورت حضوری نیز از دانشجو اخذ خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ 1400/07/30 قبولی آنان لغو می گردد.

 

گام سوم: انجام ثبت نام الکترونیکی

با مراجعه به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود به آدرس ذیل، از ساعت  10 صبح روز چهارشنبه مورخ 1400/07/07 لغایت یک شنبه مورخ 1400/07/11 نسبت به انجام ثبت­ نام الکترونیکی و دریافت پرینت رسید ثبت نام اقدام نمایند:

ورود به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود

 

ثبت نام اینترنتی شامل مراحل زیر است:

1. ورود به سامانه دانشجویان جدیدالورود

2. مشاهده لینک ثبت نام پذیرفته شدگان در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان و کليک برروي لینک ثبت نام

3. درج شماره داوطلبی به عنوان نام کاربری و شماره ملی به عنوان کلمه عبور جهت ورود به سامانه

4. دریافت شناسه کاربری (شماره دانشجویی) و رمز عبور جهت ورود به سامانه جامع آموزشی و تایید آن

5. تکمیل اطلاعات شخصی واقع در منوی پرونده به صورت صحیح و تکمیل تک تک فرم های ثبت نام و تایید آن ها

6. ارسال مدارک اسکن شده از طریق گزینه ارسال مدارک

 

قابل توجه دانشجویان پسر ورودی 1400 جهت اخذ معافیت تحصیلی از مراکز پلیس +10

كليه دانشجويان پسر مشمول ورودی 1400 موظفند تا معرفی نامه معافیت تحصیلی خود را از سامانه پویا پرینت گرفته (از منوی آموزشی و گزینه درخواست های آموزشی روی درخواست جدید کیلک کرده و گزینه درخواست صدور فرم معافیت تحصیلی را انتخاب نموده و منتظر تایید کارشناس دانشگاه بمانید. پس از تایید کارشناس دانشگاه، فرم معرفی نامه را پرینت نمایید) و همراه با مدارک تحصیلی به يكي از دفاتر پليس +١٠ مراجعه نموده و پس از اخذ معافيت تحصيلي از دفاتر مذكور نسبت به بارگذاري آن در سامانه پویا اقدام نمایند. (جهت ارسال معافیت تحصیلی اخذ شده از پلیس +10 در سامانه پویا از منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی استفاده کنید).

بديهي است در صورت عدم اخذ معافيت تحصيلي توسط ايشان كليه عواقب و مسئوليت هاي بعدي از جمله ثبت غيبت سربازی در سامانه ناجا بر عهده آن ها می باشد و دانشگاه صنعتی سیرجان در اين رابطه هيچ مسئوليتی نخواهد داشت.

دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه می باشند لازم است تا تصویر آن را در سامانه پویا از طریق منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی ارسال کنند.

 

 

7. تایید نهایی و دریافت کد پیگیری

تذکر: كليه مكاتبات با استفاده از اطلاعات شخصی دانشجو، موجود در سامانه جامع آموزشي انجام مي پذيرد. لذا عدم تکميل فرم ها، يا درج اطلاعات غلط و يا به صورت ناقص موجب عدم ثبت نام نهايي و مشكلات آتی مي گردد و عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.

توجه:

در زمان ثبت نام الکترونیک می بایست مبلغ 500000 ریال (پنجاه هزار تومان) به صورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط در پرتال (منوی مالی، پرداخت الکترونیکی، هزینه کارت دانشجویی) به وسیله کارت هاي عضو شتاب به منظور صدور کارت دانشجویی چند منظوره پرداخت شود. (از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده گردد).

 

پرداخت شهریه علی الحساب براي دانشجویان دوره نوبت دوم:

براي پرداخت شهریه دانشجویان نوبت دوم، بایستی در زمان ثبت نام الکترونیکی از طریق منوي مالی، زیرمنوي پرداخت الکترونیکی، با انتخاب گزینه شهریه، مبلغ 10000000 ریال (یک میلیون تومان) قابل پرداخت با تمامی کارت هاي عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند (از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده گردد).

یادآور می ­شود مبلغ مذکور برای دانشجویان نوبت دوم بخشی از شهریه نیمسال اول 1401-1400 می ­باشد و باقیمانده شهریه بایستی تا قبل از امتحانات پایانی نیمسال پرداخت گردد.

 

شروع کلاس­های ورودی جدید 1400:

انتخاب واحد دانشجویان به صورت گروهی و توسط اداره آموزش دانشکده، بدون نیاز به حضور دانشجو انجام خواهد شد و کلاس هاي درسی از مورخ 1400/07/24 بر اساس برنامه کلاسی مندرج در پرتال دانشجویی (برنامه کلاسی در تاریخ 1400/07/23 قابل مشاهده خواهد بود) تشکیل خواهد شد. انتخاب واحد فقط در نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 به صورت گروهی توسط آموزش دانشگاه انجام خواهد شد و در نیمسال­ های بعدی به عهده دانشجو خواهد بود.

تذکر مهم: انتخاب واحد فقط برای دانشجویانی انجام می گیرد که ثبت نام آنلاین و ارسال مدارک فیزیکی آنها بطور کامل و بدون نقص در مهلت مقرر انجام گرفته باشد و دانشگاه هیچ مسوولیتی درقبال ثبت نام ناقص، مدارک ناقص و یا ارسال مدارک فیزیکی در خارج از مهلت تعیین شده ندارد.

 

کلاس هاي درسی از مورخ 1400/07/24 بصورت مجازی از طریق سامانه آموزش مجازی برگزار می گردد.

برای مشاهده آموزش کار با این سامانه و نرم افزاهای مورد نیاز، اینجا کلیک کنید.

 

نکات مهم:

  • کارت دانشجویی هر زمان که امکان مراجعه حضوری در دانشگاه فراهم گردید، از طریق مراجعه به حراست دانشگاه قابل دریافت می باشد.
  • دانشجویان موظفند با تکمیل فرم های مربوط به پایش سلامت روان از طریق لینک https://portal.saorg.ir/mentalhealth، کد پیگیری مربوطه را در هنگام ثبت نام آنلاین در محل مربوطه وارد نماید.

 

مرحله دومثبت­ نام حضوري یا پستی جهت تحویل مدارک

ثبت­ نام حضوري از روز دوشنبه 1400/07/12 لغایت دوشنبه 1400/07/19 از ساعت 8 صبح الی 14 و مطابق برنامه اعلامی به شرح ذیل انجام خواهد شد.

 

جدول زمان بندی جهت تحویل مدارک به صورت حضوری در کلیه رشته ها در مقطه کارشناسی

روز مراجعه تاریخ مراجعه حروف الفبا (بر اساس حرف ابتدای نام خانوادگی)
دوشنبه 1400/07/12 الف – ب – پ
چهارشنبه 1400/07/14 ت – ث – ج – چ – ح – خ
شنبه 1400/07/17 د – ذ – ر – ز – ژ – س – ش
یک شنبه 1400/07/18 ص – ض – ط – ظ – ع – غ – ف – ق
دوشنبه 1400/07/19 ک – گ – ل – م – ن – و – ه – ی

 

دانشجویانی که به هر دلیل امکان مراجعه حضوری جهت تحویل مدارک به دانشگاه را ندارند، می­توانند حداکثر تا تاریخ 1400/07/14 جهت ارسال کلیه مدارک خواسته شده از طریق پست پیشتاز یا ویژه به آدرس ذیل اقدام نمایند. درج نام، نام خانوادگی، رشته تحصیلی پذیرفته شده و شماره دانشجویی بر روی پاکت ارسالی، الزامی می باشد.

سیرجان – کیلومتر ۱ جاده بافت –  دانشگاه صنعتی سیرجان – اداره آموزش کل – کد پستی: ۷۸۱۳۷۳۳۳۸۵

 

تذکر1: ثبت نام الکترونیکی و همچنین تحویل مدارک (حضوری یا پستی) براي تمامی پذیرفته شدگان ضروري بوده و عدم ثبت نام الکترونیکی یا تحویل مدارک (حضوری یا پستی) در تاریخ هاي اعلام شده به منزله انصراف از تحصیل خواهد بود.

تذکر 2: پذیرفته شدگان درحال انجام خدمت مقدس سربازي، لازم است پس از اعلام قبولی در اسرع وقت به مدیریت آموزشی دانشگاه صنعتی سیرجان جهت دریافت نامه درخواست ترخیص ازخدمت خود مراجعه و هنگام ثبت نام حضوري، نامه ترخیص از خدمت صادره از معاونت وظیفه عمومی محل اعزام خود را همراه با سایر مدارك ثبت نامی تحویل دانشکده نمایند، این پذیرفته شدگان هنگام ثبت نام الکترونیکی باید مدرکی مبنی بر انجام خدمت وظیفه را درقسمت وضعیت نظام وظیفه، قسمت ترخیص از خدمت ارسال نمایند.

 

سامانه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود