حراست دانشگاه نقشی حیاتی در تأمین امنیت و حفاظت از محیط آکادمیک دارند. این بخش مسئول حفظ آرامش، نظم و انضباط و همچنین صیانت از داراییها و اطلاعات دانشگاه است تا فضایی ایمن و مطمئن برای فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان و کارکنان فراهم شود.
مدیریت حراست دانشگاه در راستای حفاظت و حراست از ارزشهای والای نظام ، حفظ نظم و انسجام در مجموعه دانشگاه و جلوگیری از انحراف و تخلف در امور اجرایی و دیگر زمینه ها ، ایجاد شده است . مدیریت حراست دانشگاه به منظور حفظ اصول و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ترویج فرهنگ خدمتگزاری و مسئولیتپذیری در برابر مردم، استقرار نظام شایستهسالاری و رعایت قوانین و مقررات، تعامل و همکاری با مدیران براى تحقق اهداف سازمانی، تلاش مجدانه برای شناسایی فرصتها، آسیبها و عوامل تهدیدکننده سازمان و پیشگیری از بهروز عوامل تهدید و در نهایت اهتمام به تحقق حراست اثرگذار، تصمیمساز و پاسخگو، با برخورداری از چهار اداره شامل اداره حفاظت پرسنلی، اداره حفاظت فناوری اطلاعات، اداره حفاظت اسناد و مدارک و اداره حفاظت فیزیکی (انتظامات) فعالیت مینماید. (بیشتر)