ضمن عرض تبریک و خیر مقدم خدمت دانشجویان ورودی جدید دانشگاه صنعتی سیرجان به اطلاع می رساند
مراحل ثبت نام در این دانشگاه در دو مرحله )مرحله اول ثبت نام الکترونیکی شامل 3 گام و مرحله دوم، ثبت نام
حضوری جهت تحویل مدارک( به صورت ذیل می باشد .
مرحله اول – ثبت نام اینترنتی شامل 3 گام ذیل :
گام اول: مطالعه دقیق این اطلاعیه و سایر اطلاعیه های ثبت نام در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان
مربوط به ثبت نام پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی سیرجان در سال 1403
گام دوم: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن ها جهت استفاده در گام بعدی
حجم هر فایل باید کمتر از 500 کیلو بایت و با فرمت JPG باشد .
مدارک لازم
قبل از تحویل اصل مدارک به دانشگاه کپی برابر با اصل از آن ها را نزد خود نگهداری کنید.
– اصل مدرک کارشناسی )لیسانس( مورد تائید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا شورای انقلاب
فرهنگی که در آن معدل دوره کارشناسی )لیسانس( قید شده و یک برگ کپی آن. دارندگان مدرک
معادل کارشناسی تائیدیه وزارت علوم ضروری است. )در سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری گردد(
پذیرفته شدگانی که قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی )لیسانس( نیستند، لازم است اصل گواهی
تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک کارشناسی )لیسانس( با محتوای
فرم شماره ۲پیوست را ارائه نمایند که در آن قید شده باشد اشتغال به تحصیل نامبرده مورد تأیید
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب
فرهنگی.
– کپی مدرک کاردانی )فوق دیپلم( مورد تائید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا شورای انقلاب
فرهنگی که در آن معدل دوره کاردانی )فوق دیپلم( قید آن شده باشد . )جهت دارندگان مدرک کارشناسی
ناپیوسته( )نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد(
– فرم گواهی مدرک کارشناسی و معدل )جهت دانشجویان سال آخر که قادر به ارائه اصل مدرک
کارشناسی نمی باشند( مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور )نیاز به اسکن و بارگذاری در
سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد(
– دو سری کپی کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه )در سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری گردد(
– عکس 4 * 3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری با رعایت شئونات اسلامی. 6 قطعه عکس – نیاز به
اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد.
– مدرک نظام وظیفه عمومی جهتبرادران و کپی آن. )در سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری گردد.(
– حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت )نیاز
به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیک ندارد.(
– فرم مخصوص فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی )نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام
الکترونیک ندارد(
- اصل موافقت نامه کتبی و بدون قید شرط برای فارغ التحصیلان رشتههای دبیری از اداره آموزش و
پرورش شهرستان محل تعهد و خدمت.
– کد رهگیری رسید تاییدیه تحصیلی
دانشجو باید در فرایند ثبت نام به صورت آنلاین درخواست خود را در آدرس https://estelam.msrt.ir تکمیل
و کد پیگیری دریافت شده را در سامانه پویا در محل مربوطه، ثبت نماید و رسید آن را همراه سایر مدارک در
هنگام تحویل حضوری مدارک به دانشگاه تحویل نماید .
گام سوم: انجام ثبت نام الکترونیکی
با مراجعه به سامانه ثبت نام دانشجویان جدید الورود به آدرس ذیل، از ساعت 8 صبح روز سه شنبه مورخ
13/06/1403 لغایت جمعه مورخ 16/06/1403 نسبت به انجام ثبت نام الکترونیکی و دریافت پرینت رسید ثبت
نام اقدام نمایند .
ورود به سامانه دانشجویان جدید الورود
ثبت نام اینترنتی شامل مراحل زیر است :
1 . ورود به سامانه دانشجویان جدیدالورود
2 . مشاهده لینک ثبت نام پذیرفته شدگان در سایت دانشگاه صنعتی سیرجان و کلیک برروی
لینک ثبت نام
3 . درج شماره داوطلبی به عنوان نام کاربری و شماره ملی به عنوان کلمه عبور جهت ورود به
سامانه
4 . دریافت شناسه کاربری (شماره دانشجویی) و رمز عبور جهت ورود به سامانه جامع آموزشی و
تایید آن
5 . تکمیل اطلاعات شخصی واقع در منوی پرونده به صورت صحیح و تکمیل تک تک فرم های
ثبت نام و تایید آن ها
6 . ارسال مدارک اسکن شده از طریق گزینه ارسال مدارک
قابل توجه دانشجویان پسر ورودی 1403 جهت اخذ معافیت تحصیلی از مراکز پلیس + 10
احتراما به اطلاع دانشجویان پسر مشمول می رساند برای دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه، نیازی
به مراجعه حضوری نبوده و به روش زیر اقدام نمایید :
الف – از طریق درگاه اینترنتی معافیت تحصیلی
https://services.epolice.ir/prtl/login
می توان برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمود .
جهت دریافت فایل راهنمای آموزش ثبت درخواست معافیت تحصیلی اینترنتی کلیک نمایید .
بدیهی است در صورت عدم اخذ معافیت تحصیلی توسط دانشجو کلیه عواقب و مسئولیت های بعدی از جمله
ثبت غیبت سربازی در سامانه ناجا بر عهده دانشجو می باشد و دانشگاه صنعتی سیرجان در این رابطه هیچ
مسئولیتی نخواهد داشت .
دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه می باشند لازم است تا تصویر آن را
در سامانه پویا از طریق منوی آموزشی و گزینه ارسال فرم معافیت تحصیلی ارسال کنند .
تایید نهایی و دریافت کد پیگیری
تذکر :
کلیه مکاتبات با استفاده از اطلاعات شخصی دانشجو، موجود در سامانه جامع آموزشی انجام می پذیرد. لذا عدم
تکمیل فرم ها، یا درج اطلاعات غلط و یا به صورت ناقص موجب عدم ثبت نام نهایی و مشکلات آتی می گردد و
عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود .
توجه :
در زمان ثبت نام الکترونیک می بایست مبلغ 500000 ریال )پنجاه هزار تومان( به صورت پرداخت الکترونیکی از
طریق لینک مربوط در پرتال)منوی مالی، پرداخت الکترونیک، هزینه کارت دانشجویی( به وسیله کارت های عضو
شتاب به منظور صدور کارت دانشجویی چند منظوره پرداخت شود. )از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده
گردد( .
پرداخت شهریه علی الحساب برای دانشجویان دوره نوبت دوم :
برای پرداخت شهریه دانشجویان نوبت دوم، بایستی در زمان ثبت نام الکترونیکی از طریق منوی مالی، زیرمنوی
پرداخت الکترونیکی، با انتخاب گزینه شهریه، مبلغ پیش پرداخت مربوطه را با تمامی کارت های عضو شبکه شتاب
پرداخت نمایند )از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده گردد( .
یادآور می شود مبلغ مذکور برای دانشجویان نوبت دوم بخشی از شهریه نیمسال اول 1404-1403 می
باشد و باقی مانده شهریه بایستی تا قبل از امتحانات پایانی نیمسال پرداخت گردد .
شروع کلاسهای ورودی جدید 1403:
انتخاب واحد دانشجویان به صورت گروهی و توسط دانشکده، بدون نیاز به حضور دانشجو انجام خواهد شد و
کلاسهای درسی از مورخ 1403/06/۲4 بر اساس برنامه کلاسی مندرج در پرتال دانشجویی )برنامه کلاسی در
تاریخ 1403/06/۲5 قابل مشاهده خواهد بود( تشکیل خواهد شد.
تذکر مهم: انتخاب واحد فقط برای دانشجویانی انجام می گیرد که ثبت نام آنلاین و ارسال مدارک
فیزیکی آن ها بطور کامل و بدون نقص در مهلت مقرر انجام گرفته باشد و دانشگاه هیچ مسئولیتی در
قبال ثبت نام ناقص، مدارک ناقص و یا ارسال مدارک فیزیکی در خارج از مهلت تعیین شده ندارد .
نکات مهم :
دانشجویان موظفند با تکمیل فرم های مربوط به پایش سلامت جسم و سلامت روان از طریق لینک ذیل،
کد پیگیری مربوطه را در هنگام ثبت نام آنلاین در محل مربوطه وارد نمایند .
https://portal.saorg.ir/mentalhealth
مرحله دوم – ثبت نام حضوری جهت تحویل مدارک
ثبت نام حضوری از روز یکشنبه مورخ 01/07/1403 لغایت چهارشنبه مورخ 11/07/1403 از ساعت 8 صبح
الی 14 و مطابق برنامه اعلامی به شرح ذیل انجام خواهد شد .
جدول زمان بندی جهت تحویل مدارک به صورت حضوری در کلیه رشته ها در مقطه کارشناسی ارشد
روز مراجعه
تاریخ مراجعه
رشته
یکشنبه و دوشنبه
02/07/1403 – 01/07/1403
مهندسی شیمی گرایش پدیدههای انتقال
سه شنبه و چهارشنبه
04/07/1403 – 03/07/1403
مهندسی مکانیک در گرایشهای طراحی کاربردی،
انرژی های تجدید پذیر و تبدیل انرژی
شنبه و یکشنبه
08/07/1403 – 07/07/1403
مهندسی عمران در گرایشهای آب و سازه های
هیدرولیکی و محیط زیست و ژئوتکنیک، سازه+راه و
ترابری
دوشنبه، سه شنبه و
چهارشنبه
011/07/1403 – 09/07/1403
مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی
و مهندسی برق گرایش قدرت
سیرجان – کیلومتر 1 جاده بافت – دانشگاه صنعتی سیرجان – اداره آموزش کل – کد پستی : 7813733385
تذکر 1:
ثبت نام الکترونیکی و همچنین تحویل مدارک )حضوری( برای تمامی پذیرفته شدگان ضروری بوده و عدم ثبت
نام الکترونیکی یا تحویل مدارک در تاریخ های اعلام شده به منزله انصراف از تحصیل خواهد بود .
تذکر :۲
پذیرفته شدگان درحال انجام خدمت مقدس سربازی، لازم است پس از اعلام قبولی دراسرع وقت به مدیریت
آموزشی دانشگاه صنعتی سیرجان جهت دریافت نامه درخواست ترخیص از خدمت خود مراجعه و هنگام ثبت نام
حضوری، نامه ترخیص از خدمت صادره از معاونت وظیفه عمومی محل اعزام خود را همراه با سایر مدارک ثبت
نامی تحویل دانشکده نمایند، این پذیرفته شدگان هنگام ثبت نام الکترونیکی باید مدرکی مبنی بر انجام خدمت
وظیفه را درقسمت وضعیت نظام وظیفه، قسمت ترخیص از خدمت ارسال نمایند .